Datum en locatie: dinsdag 2 maart 2021, 14:30 – 15:00 uur, Live-stream

 

Hoe gaat u om met uw personeel?

De coronacrisis slaat ongenadig hard toe onder horecaondernemers die alweer ruime tijd gesloten moeten blijven. Veel horecaondernemers richten zich daarbij op de gevolgen voor hun onderneming op de korte termijn. Maar het is ook belangrijk om te kijken naar de langere termijn. Vooral op het vlak van hun personeel hebben horecaondernemers veel vragen: wat zijn nu de precies de regels en waar doe je nu verstandig aan? Om u daarbij te helpen interviewt Hans Rook (salarisadviseur) zijn collega Kim van de Kasteele (HRM Adviseur) over de personeelsperikelen in de horeca tijdens de coronacrisis.

Daarbij gaan ze in op de voorwaarden waar u zich als werkgever aan moet houden bij een NOW aanvraag, zoals de zogenoemde scholingsverplichting. Hoe past u dat slim toe? Verder komen veel personeelsdilemma’s aan bod die wij de afgelopen tijd van horecaklanten hebben ontvangen. Denk daarbij aan loondoorbetaling, ontslag, quarantaine, vakantiedagen en min-uren. In een webinar van een half uur spreken wij de belangrijkste zaken met u door en kunt u via de chat vragen stellen die we (ter plekke of na afloop) beantwoorden.

 

Welke vragen komen er onder andere aan bod?

  • Hoe gaat u om met de scholingsverplichting van de NOW? Wat zijn de regels en hoe past u dat dusdanig toe dat uw bedrijf hier iets aan heeft?*
  • Wat moet ik concreet met de inspanningsverplichting om werknemers van wie het contract eindigt te begeleiden naar ander werk?
  • Mag ik vakantiedagen inhouden nu de zaak (gedeeltelijk) gesloten is?
  • Mag ik min-uren noteren en verrekenen of dat ze later ingehaald worden?
  • Moet ik oproepkrachten doorbetalen en heeft dat invloed op de NOW regeling?
  • Mag ik personeel ontslaan tijdens de periode dat ik NOW ontvang? En welke invloed heeft dat op de NOW uitkering?
  • Welke regels gelden er als mijn medewerker in quarantaine moet door reizen naar een ander land? Moet ik dan loon doorbetalen?
  • Moet ik sluiten als een medewerker positief is getest?
  • Moet ik een medewerker doorbetalen als deze in quarantaine moet?

* Na afloop ontvangt u gratis van ons een voucher voor het gebruik van GoodHabitz: het grootste online trainingsplatform van Nederland. Op die manier kunt u uw medewerkers helpen in hun persoonlijke ontwikkeling en het aanleren van nuttige vaardigheden. Zo staat het platform bol van sales-, communicatie- en talentrainingen en tal van andere handige online cursussen voor uw medewerkers. De voucher geeft recht op een account waarmee u een jaar lang alle trainingen kunt doen.

 

Voor wie is dit webinar bedoeld?

Het webinar is bedoeld voor alle horecaondernemers, zowel cliënten als niet-cliënten.

 

Details webinar

Datum:                Dinsdag 2 maart 2021
Tijd:                      14:30 tot 15:00 uur
Sprekers:            Hans Rook (salarisadviseur) & Kim van de Kasteele (HRM-adviseur)

 

Gratis aanmelden

  • U kunt u gratis aanmelden voor dit webinar van DRV Accountants & Adviseurs.
  • Het webinar wordt gehouden van 14:30 tot 15:00 uur.
  • Het webinar zal te volgen zijn via een live-stream via Microsoft Teams.
  • Voorafgaand aan het webinar ontvangt u een mail met meer informatie.
  • Na afloop van het webinar ontvangt u de opname en de handout van de presentatie in uw mailbox. Ook eventueel openstaande vragen zullen we aan deze e-mail toevoegen.

 

Aanmeldformulier