Veel ondernemers in het Zeeuwse kennen reclamebureau LMG van beursevenement Contacta. Dit jaar bestaat LMG alweer 11 jaar, en eigenaar Perry Kentin benadrukt dat het bureau voor nog veel meer staat dan het organiseren van evenementen. Om zijn passie ten volle te kunnen benutten, heeft Perry de juiste mensen om zich heen verzameld.

De keus was rigoreus

Perry startte zijn loopbaan ooit als manager touroperating in de recreatieve sector.”Ik heb enorm veel ervaring opgedaan in deze rol, was heel vaak in het buitenland en heb een groot netwerk opgebouwd. Toen ik op een gegeven moment terug was in Nederland, nam ik een rigoreus besluit. Ik wilde even rust en tijd voor mezelf, en zonder concreet toekomstplan voor ogen heb ik toen mijn baan opgezegd. Vanuit  daar wilde ik eens goed nadenken over de volgende toekomststap.”

Concepten op basis van feiten

Die stap werd al snel concreet, want Perry vond thuis een uitwerking terug van een eerder bedacht idee. “Ik had ooit een idee beschreven van een soort reisprogramma op tv: Holiday TV. Hierover werd ik zo enthousiast dat ik meteen met dit idee naar Amsterdam ben gereden.” Bij SBS6 legde hij het concept op tafel en nog diezelfde dag werd een contract ondertekend om het programma te produceren.“ In de jaren daarna is LMG ontstaan. Met zijn creativiteit en visie verzamelde Perry verschillende opdrachtgevers om zich heen zoals de ANWB, Airmiles en Singapore Airlines. “LMG combineert merkenmanagement met marketing en creatie. Onze werkwijze houdt in dat facts en figures ten grondslag liggen aan de concepten die we maken. Daardoor zijn ze lang houdbaar en verlegbaar op verschillende vormen van media.” LMG heeft met deze manier van werken bijvoorbeeld ook beursconcept Contacta helemaal opnieuw opgebouwd. Perry: “wij verbinden ons geheel aan het doel van de opdrachtgever, daar gaan we dan ook helemaal voor. LMG moet je daarom zien als een full service reclamebureau.”

De optimist en de realist   

“Dat grote denken, het rigoreuze en het enthousiasme, dat hoort echt bij mij. Ik kan daar best ver in gaan en daarom heb ik in de afgelopen jaren mensen om mij heen verzameld die complementair zijn aan mijn eigen kwaliteiten. Mijn visie en die van LMG moeten er namelijk wel voor zorgen dat we kunnen blijven groeien. Bij Moore DRV heb ik daarom bewust voor een adviseur gekozen die meedenkt maar tegelijkertijd realistisch blijft over mijn toekomstplannen. Die mijn enthousiasme deelt, maar wel durft te zeggen dat ik te ver ga. Je moet mensen om je heen hebben die een aanvulling zijn op wat jij zelf meebrengt.”

LMG over vijf jaar 

“Momenteel is LMG een bureau met 15 fte en ons doel is nog meer creatie te maken op basis van behoeften en op feiten gebaseerd. We worden een steeds meer kennisgedreven organisatie.” Perry sluit af met een laatste tip: ”stel jezelf als ondernemer voor hoe je nu echt bij je doelgroep onder de aandacht kunt komen. Dat gaat verder dan het pand openen en de auto’s mooi oppoetsen. Verzamel feiten: analyseer de kenmerken behoeften van je afnemers uitvoerig en speel daar slim op in.” 

Ook slim inspelen op uw doelgroep? Kijk op www.lmg.nl.

Deze column is zaterdag 21 juni 2014 gepubliceerd in PZC, uitgave De ondernemer.