Uw accountant en adviseur in Zorg & Welzijn

Uw accountant voor de zorg en welzijn branche

Uw accountant en adviseur in Zorg & Welzijn

De vraag naar zorg blijft de komende jaren groeien. De vergrijzende bevolking en een toename van welvaartsziekten zijn daarvan de oorzaak. Vanuit de overheid wordt er dan ook meer geld vrijgemaakt voor de gezondheidszorg. Toch is het voor ondernemers lastig om aan de vraag te voldoen door het groeiende personeelstekort. Daarnaast moeten zij vaak voldoen aan veel ingewikkelde wet- en regelgeving. Als ondernemer in de zorg zoekt u dan ook een adviseur die met u meedenkt en de uitdagingen van de sector kent.

Sectorgroep Zorg & Welzijn kent uw branche

Ons cliëntenbestand in Zorg & Welzijn bestaat onder meer uit (voorheen) maatschappen en leden van Medisch Specialistische Bedrijven, uit tandarts- en fysiotherapeutenpraktijken, huisartsen, apothekers en kleine tot middelgrote zorginstellingen. We staan deze ondernemers bij in hele praktische oplossingen maar ook in strategische uitdagingen, zoals een overname van de praktijk.

In de sectorgroep Zorg & Welzijn is deze kennis samengebracht. Zo helpen we bijvoorbeeld bij het zo optimaal mogelijk regelen van alles rondom fiscale wet- en regelgeving, zorgen we voor optimale kostenbeheersing, richten we de financiële administratie effectief in en schuiven we vaak aan als gesprekspartner bij bedrijfskundige vraagstukken. Daarnaast geven we trainingen over ondernemerschap en behandelen daarbij fiscale, financiële, juridische en praktische aspecten.

Om zorgondernemers optimaal gebruik te laten maken van de besparingsmogelijkheden die er zijn, brengt de sectorgroep regelmatig een online magazine uit vol fiscale tips, subsidiekansen en meer.

OPEN DE LAATSTE EDITIE VAN HET ZORG & WELZIJN MAGAZINE

Accountancy voor de zorgsector

De vele ontwikkelingen in de sector maken dat u als ondernemer kritisch moet kijken naar uw bedrijfsvoering. Hoe kunt u slim inspelen op de zorgvraag die er is zonder in te leveren op kwaliteit en patiëntgerichtheid? En hoeveel levert een behandeling u dan op terwijl zorgkosten stijgen? Of kunt u beter slim de samenwerking zoeken met andere zorgaanbieders? Het vraagt om een actueel inzicht in financiële en operationele data en een duidelijke strategische visie voor de toekomst. Wij helpen om uw administratie efficiënt in te richten om tot de juiste inzichten te komen en wijzen u op belangrijke signalen.

Inzet van flexibel personeel in de zorg

Zeker bij personeelskrapte wilt u uw personeel zo efficiënt mogelijk inzetten. DRV Personeelsplanning helpt u daarbij. Met het roostersysteem kunt u snel en gemakkelijk uren plannen en heeft u in één overzicht de verschillen tussen de geplande en gewerkte uren. Door een koppeling te leggen met DRV Salaris Online worden deze gegevens automatisch ingelezen in uw salarisadministratie. Zo heeft u altijd een actueel en compleet inzicht en is uw administratie slim ingericht.

Data & privacy

Als zorgverlener heeft u dagelijks te maken met privacygevoelige informatie. U wilt natuurlijk niet het risico lopen dat persoonsgegevens of andere privacygevoelige informatie worden gelekt of gestolen. Maar bent u ervan verzekerd dat u patiëntgegevens bewaart volgens de laatste wet- en regelgeving? En dat u de juiste beveiligingsmaatregelen heeft getroffen? DRV heeft speciaal opgeleide medewerkers voor dienstverlening op het gebied van privacy, de AVG en cyber security.

Overdragen of starten van een praktijk

Overweegt u te stoppen met uw praktijk? Dan komt er veel op u af en is een goede voorbereiding belangrijk. DRV heeft Corporate Finance-adviseurs die gespecialiseerd zijn in het vinden van de juiste match voor uw praktijk. We begeleiden een overnameproces van begin tot eind; van waardebepaling tot aan de onderhandelingen. Daarnaast begeleiden we startende ondernemers die juist aan het begin van hun zorgcarrière staan en een eigen praktijk beginnen of net zijn begonnen.