Inzicht in de administratie van uw horecazaak met dashboarding

Horeca, recreatie en toerisme
Inzicht administratie horeca met dashboarding

Inzicht in de administratie van uw horecazaak met dashboarding

Horeca, recreatie en toerisme

Als horecaondernemer maakt u de hele dag door keuzes. Daarvoor heeft u informatie nodig die u direct inzicht geeft in uw bedrijfsvoering. Met onze totaalaanpak krijgt u dat inzicht: een volledig geïntegreerde online administratie die u actuele en betrouwbare managementinformatie biedt in een overzichtelijk dashboard. Dit dashboard maken we op maat voor de administratie van uw horecazaak. Met financieel inzicht en advies op maat van betrokken adviseurs maakt u de beste keuzes zonder dat u daar uren voor moet spitten in uw administratie!

Vijf voordelen van dashboarding voor uw restaurant, café, hotel of cateringbedrijf:

  • Dag en nacht inzicht in uw financiën met een overzichtelijk dashboard.
  • Sturen op kpi’s die voor uw horecazaak belangrijk zijn.
  • Een betrokken accountant die meekijkt op de achtergrond en met u spart.
  • Proactief advies over uw bedrijfsprestaties op basis van uw administratie.
  • Uw administratie geautomatiseerd, met een flinke tijdsbesparing tot gevolg.

Hoe dashboarding via DRV grip op uw horecazaak geeft:

1. Inzicht in uw administratie elk moment

In uw horecazaak legt u in verschillende systemen (zoals uw kassasysteem, voorraadsysteem, salarisadministratie en boekhoudpakket) financiële en operationele gegevens vast. Door deze systemen te koppelen en gegevens te combineren, ontstaat een schat aan data. DRV verzamelt die nuttige managementinformatie en presenteert deze op uw online dashboard van meters en tellers. Dit dashboard richten we in op basis van uw behoeften en gekozen KPI’s.

2. Direct duidelijk welke zaken uw aandacht nodig hebben

Met een dashboard voor uw café, restaurant of hotel heeft u meer grip op uw bedrijfsvoering. Doordat we uw dashboard op maat richten kunt u sturen op de kpi’s die voor uw horecazaak belangrijk zijn. Zo krijgt u bijvoorbeeld inzicht in uw werkkapitaal, uw debiteuren en of uw personeelskosten nog wel opwegen tegen de omzet. In één oogopslag ziet u welk onderdelen in de bedrijfsprocessen goed presteren en welke uw aandacht nodig hebben. Zo kunt u tijdig kansen en risico’s signaleren en de best onderbouwde beslissingen te nemen.

3. Sparren over uw administratie met een betrokken adviseur

Soms wilt u overleggen met een adviseur. Iemand die weet hoe uw organisatie ervoor staat. Ook uw adviseur bij DRV houdt uw dashboard op afstand in de gaten. Wanneer u een vraag heeft of wilt overleggen, dan is uw adviseur altijd op de hoogte van de actuele situatie in uw bedrijf en kunt u meteen ter zake komen.

4. Proactief advies over uw bedrijfsprestaties op basis van uw administratie.

Op basis van de planning en geregistreerde uren in het verleden kunt u in Dyflexis verschillende prestaties meten. In één oogopslag ziet u bijvoorbeeld de verhouding tussen de personeelskosten en de omzet. Op basis hiervan kunt u eenvoudig budgetten en forecasts maken.

5. Administratie in de horeca automatiseren

Een dag heeft slechts 24 uur. Als horecaondernemer wilt u zich zo veel mogelijk richten op uw gasten, het werk in de keuken, de bediening, de planning en de voorraden. En zo min mogelijk op uw administratie. DRV helpt u hier graag bij met handige systemen en koppelingen en/of door indien gewenst u de administratie uit handen te nemen.

Via een app keurt u inkoopfacturen goed voor betaling, waarna wij ze verwerken in uw administratie. U kunt vervolgens met één klik zelf de betalingen doorzetten en uitvoeren. Dankzij een koppeling met uw kassasysteem is de kassa snel opgemaakt en direct verwerkt in uw boekhouding. Facturen maakt u digitaal en worden direct geboekt, zodat uw administratie altijd bij is. Uw cliënt krijgt herinneringen vóór het verstrijken van de betalingstermijn. Uw accountant verzorgt het incasseren van openstaande debiteuren. Op drukke momenten hoeft u dus niet zelf achter betalingen aan te gaan.

Bekijk hoe een geautomatiseerde administratie voor uw horecazaak werkt